VIKTIG INFORMATION OM VÅR HANTERING AV COVID-19​
Under rådande omständigheter har vi på Sthlm Barre tagit vårt ansvar på alla de sätt vi kan. Vi välkomnar alla kunder som känner sig helt friska och på våra träningspass ser vi till att hålla avstånd. Detta säkerställer vi genom att låta vår instruktörer placera ut mattorna samt se till att mattorna är ordentligt spritade. Under pandemin använder vi inga redskap på klasserna och handsprit finns tillgängligt i lokalen. Vi rekommenderar dessutom våra kunder att inte använda sig av våra duschutrymmen.

Barre

Vår barreklass är ett effektivt pass där hela kroppen tränas. Här varvas intervallträning med små preciserade muskelsammandragningar och stretching. Förutom din egen kroppsvikt som motstånd jobbar vi här med mindre vikter och fokuserar på att jobba muskeln till utmattning för att sedan stretcha ut den. På detta sätt arbetar vi för att bygga en fast kropp med långa och tonade muskler.

Stretch Barre

En klass för dig som vill som vill förbättra din rörlighet och flexibilitet. Genom att träna med dynamiska och statiska rörelser lättar vi eventuella spänningar och förlänger strama, stela muskler. Rörlighetsträning är en stor del när vi tränar barre. Smidiga och flexibla muskler gör det lättare att utmana olika barre positioner.

Balett

Sthlm Barre erbjuder både nybörjare klasser där inga förkunskaper krävs och lite mer avancerade klasser där vi bygger stryka och smidighet i den klassiska balettens anda.

Gravid Barre

Att träna barre under graviditeten är ett fantastiskt sätt att förbereda dig inför din förlossning. Klassen är sammansatt av det bästa ur tre olika träningsformer: pilates, yoga och balett. Styrka, balans och elegans är våra ledord och det vi strävar mot i både kropp och själ. Ingen danserfarenhet krävs och passen anpassas till både nivå och dagsform.

Postnatal Barre

Nu börjar ett nytt liv som innebär att fokusera på att vara mamma och att hela, bygga upp och stärka din kropp efter en graviditet och förlossning. När du känner dig redo och har fått klartecken från din barnmorska är det okej att börja träna igen. Vanligtvis tar det ca: 6 veckor efter förlossningen. Om du har haft problem under/efter graviditeten med tex delade magmuskler låt vår instruktör veta det innan klassen så kan hon ge dig alternativa övningar. Hormonet relaxin sitter ofta i upp till 6 mån så vi fortsätter att inte stretcha i ytterlägena.

baby I bärsele barre

"No need for a babysitter…..bring your baby to the barre!" Övningarna är designade för att öka bålstabiliteten samt träning av bäckenbotten. Vi tränar även styrka i benen, säte samt stärker vår rygg och våra armar. Det leder till en förbättrad hållning ökad energi och välmående och framför allt så gör vi det utomhus.

Barnvagns barre

"No need for a babysitter…..bring your baby to the barre!" Övningarna är designade för att öka bålstabiliteten samt träning av bäckenbotten. Vi tränar även styrka i benen, säte samt stärker vår rygg och våra armar. Det leder till en förbättrad hållning ökad energi och välmående och framför allt så gör vi det utomhus.

Barre Privat

Om du föredrar en personlig, skräddarsydd strategi för din träning och ditt välbefinnande så är våra privata pass det bästa sättet att anpassa barre-metoden till dina specifika behov och mål. Våra privata pass är också ett utmärkt komplement till våra vanliga pass. Vid första mötet går vi igenom din hälsoprofil. Tillsammans sätter vi upp gemensamma smarta mål, vi lyfter dig när du känner dig omotiverad och jublar med dig när du når dina resultat.
Kontakta: info@sthlmbarre.se för att boka din privata träning.

Barre Företag

Haka på trenden och träna med kollegorna! Boka in ett pass med en av våra tränare, ta med en grupp hit och träna hos oss i våran studio eller så kommer vi ut till er. Hör av er så skräddarsyr vi en lösning som funkar för er. Raise the barre!
Kontakta: info@sthlmbarre.se för att boka ditt företags träning.

Scroll to Top