Gravid och postnatal barre träning

Gravid Barre

Att träna barre under graviditeten är ett fantastiskt sätt att förbereda dig inför din förlossning.
Klassen är sammansatt av det bästa ur tre olika träningsformer: pilates, yoga och balett.

Styrka, balans och elegans är våra ledord och det vi strävar mot i både kropp och själ.
Ingen danserfarenhet krävs och passen anpassas till både nivå och dagsform.

Postnatal Barre

Vi på sthlm barre vill börja med att säga grattis till din baby!
Det här är en underbar tid (förutom all tid man inte får sova).
Nu börjar ett nytt liv som innebär att fokusera på att vara mamma och att hela, bygga upp och stärka din kropp efter en graviditet och förlossning.

När du känner dig redo och har fått klartecken från din barnmorska är det okej att börja träna igen. Vanligtvis tar det ca: 6 veckor efter förlossningen.

Om du har haft problem under/efter graviditeten med tex delade magmuskler låt vår instruktör veta det innan klassen så kan hon ge dig alternativa övningar.

Hormonet relaxin sitter ofta i upp till 6 mån så vi fortsätter att inte stretcha i ytterlägena.

Du kommer att nå bra resultat om du tar det lugnt och lyssnar på din kropp samt tränar de rörelserna som din kropp behöver.

Träningstillfällen

Birka
Tomtebogatan 18
Östermalm
Almlöfsgatan 3
Måndag
18.00-18.45
Tisdag
17.30-18.15
Torsdag
17.30-18.15
Lördag
12.15-13.00

Välkommen!